Tης ώρας: Είμαστε διάφανοι, όταν αυτό που δείχνουμε είναι αυτό που είμαστε- J. Dispenza

Πρωτάκια; Κουράγιο μάνα.

Πρόσφατα βρέθηκα σε ένα όμορφο σχολικό περιβάλλον. Με τους όμορφους παιδικούς διακοσμημένους χώρους, με τα γλυκά αυτά χαμηλά τραπεζάκια για τα κοντά ποδαράκια και τις κοντούλες τουαλετίτσες όπου μπορούν τα παιδάκια να είναι ανεξάρτητα κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στη τουαλέτα. Όλες οι δασκάλες με το χαμόγελο στα χείλη, άλλες να παίζουν με τα παιδιά, άλλες να τα έχουν αγκαλιά, άλλες να τα σκουπίζουν και άλλες να τα παρηγορούν από μικρά πεσίματα. Φαίνονταν όλα τόσο ιδανικά, αλλά μετά από 2- 3 μέρες αντίκρισα μωράκια να κλαίνε, να μη θέλουν να αποχωριστούν την αγκαλιά της μαμάς. Να κλαίνε απαρηγόρητα και οι δασκάλες με όση αγάπη και γλυκύτητα να προσπαθούν να καθησυχάσουν το γονιό ότι το παιδί τους δε κλαίει όλη μέρα.

Το σχολείο δε φταίει στα σίγουρα, εκεί τα περισσότερα παιδάκια διασκεδάζουν και περνάνε υπέροχα. Αυτό που δυσκολεύει τα παιδιά μετά από μερικές μέρες στο σχολείο είναι η συνειδητοποίηση ότι φεύγουν από το περιβάλλον του σπιτιού και την αγκαλιά της μαμάς. Τι κάνεις εκεί λοιπόν φίλη μου; Το αφήνεις να συνηθίσει, όπως διάβαζα πολλές μαμάδες να λένε; Κάθεσαι κοντά αν αυτό επιτρέπεται, που επιτρέπεται αυτό άραγε; Το παίρνεις και φεύγεις και εύχεσαι την επόμενη μέρα να το έχει ξεχάσει. Λύση δεν υπάρχει μια και μοναδική. Θεωρώ ότι ένας συνδυασμός όλων αυτών με πολύ συζήτηση, πολύ αγκαλιά και πολύ αγάπη ίσως κάνει τα παιδάκια να νιώσουν ασφαλή σε ξένο περιβάλλον. Ας προσπαθήσουμε να μπούμε στη θέση τους. Πως θα νιώθαμε αν ξαφνικά βρισκόμασταν σε ένα χώρο που δεν έχουμε πάει ποτέ που γίνεται χαμός από ξένο κόσμο και που εκεί δεν είναι το πρόσωπο που αγαπάμε πιο πολύ στο κόσμο και που μας προσφέρει ασφάλεια. Το λιγότερο σαστισμένοι. Ας μπούμε στη θέση των παιδιών μας και ίσως με αυτό το τρόπο καταλάβουμε πως μπορούμε να χειριστούμε τη κατάσταση άγχους και αγωνίας που περνάνε, κατά τη διάρκεια αποχωρισμού από τους γονείς.

Καλή σχολική χρονιά.

IMG_9292

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close