Tης ώρας: Είμαστε διάφανοι, όταν αυτό που δείχνουμε είναι αυτό που είμαστε- J. Dispenza

Καλτ Ιστορίες: Οι Επικίνδυνοι (Mια Διαμαρτυρία)

Σε αυτή τη στήλη ξεκινάμε την παρουσιάση καλτ (και όχι μόνο) ελληνικών και ξένων ταινιών. Το Β το καλό.

dangerous

Εάν έχετε καλό στομάχι,  σκρολάρετε προς τα κάτω.

 

thecard

The Pitch:
Ο Πάνος Μιχαλόπουλος υποδύεται ένα νέο, ωραίο αλλά άνεργο μαρμαρά απ’ το Άργος που μετακομίζει στην Αθήνα για να βρει δουλειά. Στη διαδρομή, του την πέφτει μια γριά συκιά ενώ στην πρώτη του βραδινή έξοδο στην πρωτεύουσα τρώει ξύλο στη ντισκοτέκ απ’τον Ευρυπιώτη, που έχει μπερδέψει την πανκ, τους Άμπα με τους Μότορχεντ και είναι πολύ ευέξαπτος.
Για αντίποινα , ο ήρωας μας παρέα με το Σταμάτη το Γαρδέλη και άλλους ανεκδιήγητους τύπους, αποφασίζει να κεράσει την Καίτη Φίνου, την αδερφή του ταπηροκρανιασμένου Ευρυπιώτη, ένα βραδυνό gangbang στο γρασίδι. Όπως είναι φυσικό, μετά γίνονται ζευγάρι, καθώς η Καίτη είναι πολλλύ καλλήε κοπέλα και τον συγχωρεί.
Όμως, η ντίσκο, οι γκόμενες, τα μπώουλινγκ, τα παπιά και οι χιλιάρες μηχανές θέλουν φράγκα και δεν υπάρχει σάλιο ούτε για δείγμα. Έτσι ο Τρόμπας, ο ιδεολογικός καθοδηγητής και Cartman της παρέας, βάζει μπροστά το μεγάλο κόλπο: Να ληστέψουν τη Βιομηχανία Γάλακτος ΦΑΓΕ (μέγας χορηγός) πουρνό-πουρνό…
Ο θλιβερός απολογισμός είναι 3 νεκροί, ένας στη Μπουζού και ο Πάνος αλκοόλα του κερατά.

Λέξεις της ταινίας:
Πηδήσω, πηδήσεις, πηδήσουμε. Πούστης, μπούστης.
Για κάποιο μυστηριώδη λόγο το ξ δεν χρησιμοποιείται ποτέ στη λέξη πηδάω και στα παράγωγά της. Παρακαλούνται οι φιλολόγοι όπως μας δώσουν τα φώτα τους. Τη μεγάλη σκάλα πληζ.

sthn_apojv

Ατάκες που σπάνε κόκκαλα:
“Πτσου πούστη”
ο Μιχαλόπουλος φτύνει τον κύριο Θέμελη, γηραιό κωλομπαρά, αφού ο τελευταίος του έχει πιάσει το μπούτι.

“Αυτό το μπούστη-με συγχωρείς για τη φράση μου-αν δεν τον δω να βγάζει αίμα από το στόμα, δεν θα ησυχάσω”
Ο Μιχαλόπουλος μιλά στον πατέρα του Σταμάτη, που τον φιλοξενεί για μερικές μέρες στο σπίτι τους, για το επεισόδιο με τον Ευρυπιώτη.
Ο-φυσικά- άνεργος πατέρας έχει μετατρέψει το φτωχικό του σε youth hostel…

“Θα του πηδήσουμε την αδερφή, είστε;”
…I have a cunning plan

“Στάσου δηλαδή, θα γαμήσουμε ΟΛΟΙ;”
Ο Τρόμπας μαθαίνει την έννοια της παρτούζας

“Όχι γαμώ το στανιό μου, μ’έχεις κάνει πτώμα! Με συγχωρείς ρε κορίτσι μου, τι άλλο να σου πω; Να με φτύσεις; Φτύσε με τ’αξίζω το καθίκι!”
Μετά το βιασμό της Καίτης, εμφανίζεται όλως τυχαίως ένας δραγάτης με φακό. Η Κάιτη πλησιάζει κοντά στον Πάνο για να φανεί πως είναι ζευγάρι και έτσι να διαφύγει της σύλληψης. Ο παραπάνω μονόλογος ακολουθεί της σκηνής.

“Μη μου λες εμένα δε σε νοιάζει, γιατί εδω θα γίνει ο τάφος σου!”
Ο πάντα μανουριασμένος Ευρυπιώτης, νταλιάζει στη σφαλιάρα την αδερφή του την Καίτη μόλις μαθαίνει πως απολύθηκε απο τη δουλειά της,γιατί προσπάθησε να περάσει από το ταμείο του σουπερμάρκετ που δούλευε μια σακούλα με τρόφιμα στον Πάνο.Με τιμές LIDL φυσικά. Τότε δεν είχαν μπάρκοντ και σκάνερ.

“Αυτοί είναι μεγαλύτεροι κλεφταράδες από μας!”
Για όλα φταίνε οι νοματαίοι.

“Εδω όλη η κοινωνία είναι ένα μπουρδέλο, στης μάνας σου θα μείνουμε τώρα;”
Είσαι άνεργος, απένταρος, ο Πανιώνιος έχασε το ματς και μαθαίνεις πως η μάνα σου κάνει και βίζιτες αντί για πεντικιούρ.
Άν αυτό δεν είναι αδικία τότε δεν ξέρω κι εγω τι είναι.

“Αυτοί ρε κορόϊδα την πατήσανε γιατί την κάνανε μέρα τη δουλειά, ενώ εμείς θα την κάνουμε νύχτα”
Οι φίλοι του Πάνου και του Σταμάτη, μαθαίνουν τα τραγικά νέα στην καφετέρια, ρουφώντας νωχελικά τις φραππεδιές τους.
Τι πιο φυσικό από το να αποφασίσουν κι αυτοί να κλέψουν μια βιομηχανία γάλακτος. Κατ και πέφτουν οι τίτλοι τέλους.
Κρι-κρι anyone;

trelo_agori

Όσκαρ ερμηνείας:
Τριχωτό, πιθηκίσιο στέρνο, καράφλα, ρολογάκι χρυσαφί, ριγέ σαγιονάρα με κάλτσα, σλιπάκι μπλε και φανελάκι μινέρβα μακό εκρού.
Μόνο και μόνο για την ενδυματολογική αυτή άποψη, ο μυστακοφόρος Παύλος Κοντογιαννίδης κερδάει με διαφορά.
Παράλληλα διανθίζει το ρόλο ερμηνευτικά, με μια εξαιρετική σκιαγραφία του Ελληνάρα: ξύνει τα κωλομέρια του και στήνεται με μάγκικο σπάσιμο της μέσης στην πόρτα του μέρους, περιμένοντας να βγει από μέσα η γυναίκα του για το πολυπόθητο χέσιμο. Το ρεσιτάλ ολοκληρώνεται με τη φράση “άντε φύγε, ότι έκανες-έκανες!”
Άνεργος κι αυτός, αλλά παράλληλα σκατόψυχος και λαμόγιο, δεν διστάζει να πάρει απ’τον κουνιάδο του τα μισά λεφτά απο κάτι μεροκάματα που έκανε σαν αντάλλαγμα για την παροχή στέγης.
Συγκινήθηκα, γαμώ το στανιό μου.

wahlberg

Το ρολάκι το καλό:
Ο γκόμενος της μάνας της Αλιμπέρτη. Όταν ο Simon Helberg του Big Bang Theory συνάντησε κάποια Τουρκάλα απο την Ανατολία.
Ά και τον φωνάζουν ΟΜΗΡΟ. Γκατ ιτ;

beeropothro


Τι μάθαμε:

  • Εάν ένας ηλικιωμένος σου δώσει τη κάρτα του στη διαδρομή Αθήνα -Άργος με το Οτομοτρίς να προσέχεις. Είναι γκέη.
  • Εάν έλεγες τότε στον πατέρα σου “Γέρο, θέλω το αγροτικό για να φορτώσω πορτοκάλι από το ¨Αργος” δεν θα στο έδινε.
  • Η Αθήνα είναι διεφθαρμένη. Η επαρχία είναι αγνή.
  • Στην Αθήνα όλοι κλέβανε τα μηχανάκια των άλλων.
  • Οι μπάτσοι έκαναν πολλές πεζές περιπολίες.
  • Στα ’80ς ήταν όλοι άνεργοι.
  • Όλοι οι άνεργοι ήταν τεχνίτες, παρκαδόροι,μαρμαράδες, εργατοτεχνίτες, πλακάδες, οικοδόμοι.
  • Ο μέσος άνεργος πήγαινε το πρωί στην καφετέρια, το βράδυ στη ντίσκο, μετά στο μπώουλινγκ και μετά καβάλαγε τη μηχανή με τη γκόμενα για τα περαιτέρω. Ή πρώτα καβάλαγε τη γκόμενα; Μπερδεύτηκα…
  • Όταν είσαι φτωχός και θέλεις να κάνεις ληστεία, έχεις στη διάθεσή σου μηχανάκι, αυτοκίνητο, ασύρματους και μπλακεντέκερ. Και δεν χτυπάς τα μικρά μαγαζιά αλλά μόνο το κεφάλαιο.
  • Άν φοράς δερμάτινο σακάκι με καρφιά κι απο μέσα μπλουζάκι Motorhead τότε σίγουρα συχνάζεις σε Ντίσκο και έχεις πολλά νεύρα.
  • Οι άνδρες ήταν πασάδες, οι γυναίκες ναζιάρικες γατούλες και ο αδερφός της γκόμενας έβαζε τα πράγματα στη θέση του, όχι όπως τώρα με τα χίψτερ.
  • Εάν ήσουν κοπέλα και έπεφτες θύμα βιασμού, μπορεί να σ’άρεζε κιόλας!
  • Το φραπόγαλο το πίνανε σε μπυροπότηρο.

Behind the scenes:
O Βερχόφεν έχει σίγουρα δει τη σκηνή του βιασμού και γύρισε το “Σάρκα και αίμα” το 1985 με τον Ρούτγκερ Χάουερ. Υπάρχει εκπληκτική ομοιότητα!! Από την άλλη ο Δαλιανίδης έχει σίγουρα δει τον “καλλιγούλα” του Τίντο Μπρας που είναι του 1979.

coubi

Μοτέρ!

  • Σε όλα τα πλάνα στη Ντίσκο, ο φακός φοράει φιλτράκι starlight.
  • Τo αίμα μοιάζει με μερέντα. Παίζει να είναι κιόλας.
  • Πριν τη σύρραξη, τα τσιράκια του Ευρυπιώτη έχουν το απλανές βλέμμα της αγελάδας στο κοντινό pan. O αρχηγός Ευρυπιώτης πάλι θυμίζει τον ¨Αδωνη μετά τις εκλογές. Το όλο στήσιμο των ηθοποιών μοιάζει προφητικά με το “Bad” του Michael Jackson, αλλά στο πιο ηλίθιο.
  • Εμβόλιμη σκηνή Νο 1: Εκεί που γίνεται της Κορεάς, ένας κυριούλης έχει στηριχτεί πάνω σε μια πινακίδα και παρακολουθεί, αρνούμενος να μπει μέσα στο σπίτι, παρά τις προτροπές της συζύγου. Γιατί έτσι μας αρέσει.
  • Εμβόλιμη σκηνή Νο 2: Ο Πάνος, ο Σταμάτης, ο Τρόμπας και τ’άλλα παιδιά έχουν στήσει καραούλι πίσω από ένα τοιχάκι, περιμένοντας να περάσει η Καίτη για να τη βιάσουν. Ένας πιτσιρικάς πάνω απο το τοιχάκι κατουράει τον Τρόμπα. Προφανώς για να σπάσει λίγο η ένταση βρε.
  • Το μοντάζ στη σεκάνς με το ξύλο έχει γίνει με προβατοψάλιδο.
  • Ο Σταμάτης και η Σοφία, είναι σε ένα δασάκι και χαμουρεύονται. Πως τους διώχνουμε από εκεί, σκέφτηκε ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης; Μα είναι απλό! Με ένα ματάκια που τον παίζει μέσα στο παντελόνι του. Εύρημα, όχι αστεία…
  • Ο Πάνος προετοιμάζεται ψυχολογικά για το βιασμό αναβιώνοντας στο μυαλό του και σε αργή κίνηση το στυλιάρι που έφαγε. Τόσο συναρπαστικά τα διαδοχικά flashback που σου’ρχεται υπνηλία.
  • Αλιμπέρτη: “Πάμε Σταμάτη” (ο Γαρδέλης πρέπει να πάρει μια βαλίτσα από το πάτωμα, αλλά κάπου σκαλώνει.Σιγά μην ξαναγυρίσει τη σκηνή ο Δαλιανίδης.)
    Αλιμπέρτη: “Έλα Σταμάτηηηη”
    Δαλιανίδης: Το’χουμε!
  • Ερωτική σκηνή. Ο αρρενωπός Γαρδέλης προσπαθεί-επι ματαίω-στο ημίφως να ξεκουμπώσει το πουκάμισο της Σοφίας, η οποία σημειωτέον έχει μείνει με το βρακί.
    Το παλεύει όμως τόσο πολύ που εμένα προσωπικά με έπιασε κατάθλιψη.

starlight

 

Tρομάξαμε:
Όταν στη ντίσκο εμφανίζεται για μερικά δευτερόλεπτα ο Πάνος Ευαγγελόπουλος. Το κυλιόμενο χάος από το “Ρετιρέ” πέρασε μπροστά στα μάτια μου

Μας άρεσε:

  • Η φάνκυ εισαγωγή με τα σύνθια που μετατρέπεται σε μελό 80s θέμα με πιάνο. Fusion ρε.
  • Το κεραμιδί αμάξι των παιδιών που είναι πισωκούνα και παγαίνει με τις μπάντες στα χώματα. Η πτώση από το γκρεμό και η ανατίναξή του προσθέτει στο Movie value. And no CGI!
  • Το στρογγυλοφάναρο αστυνομικό Κορόλα με τον παλιό φάρο. Πανέμορφο.
  • O συναγερμός της ΦΑΓΕ μου θύμισε τη mother από το Alien. Tributeάκι;

Δεν μας άρεσε:
Όλα τα υπόλοιπα. Οι ταινίες αυτές προσφέρουν λίγες καλές στιγμές γέλιου, αλλά μόλις τελειώσουν νοιώθεις σαν να σου έχει ρουφήξει το μυαλό ένα ζόμπι.
Ναί, αυτό που έκανα ήταν βαρύ και ανθυγιεινό.

Οι Επικίνδυνοι (Μια Διαμαρτυρία) (1983)
– Μεταφρασμένος Τίτλος:
The Dangerous

Αστυνομική | 91′

Σενάριο / Σκηνοθεσία Γιάννης Δαλιανίδης
Ηθοποιοί: Πάνος Μιχαλόπουλος, Σταμάτης Γαρδέλης, Παυλος Ευαγγελοπουλος, Καίτη Φίνου, Σοφία Αλιμπέρτη, Παύλος Κοντογιαννίδης

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close